شهربازی ویالند

شهربازی ویالند

استانبول با تفریحات گسترده و جذاب خود توانسته قلب همه گردشگران را تسخیر کند و باعث گردد تا مسافران بسیاری راهی این شهر رویایی و پرماجرا شوند. یکی از مکآن‌های تفریحی، فرهنگی و گردشگری که همه را به انتظار واداشته و باعث شده تا نفس‌ها در سینه حبس شود، شهربازی ویالند است. این شهربازی پرهیجان با طراحی خاص و متفاوت خود به تازگی افتتاح شده و می‌تواند لوکیشی عالی برای دوستان و خانواده‌ها باشد. تصور آن را کنید که به قلعه‌ای باشکوه می‌روید و در پیچ‌وخم آن بازی‌ها، فروشگاه‌ها، رستورآن‌ها و نمایشگاه‌های مختلفی را می‌بینید که می‌توانند تمامی نیازات شما را رفع کنند. یکی از ویژگی‌های ممتاز شهربازی ویالند استانبول این است که توانسته هویت تاریخی و فرهنگی کشور ترکیه را با طراحی سازه خود به نمایش بگذارد.

شهربازی ویالند

آشنایی با شهربازی ویالند

اولین پارک تفریحی افتتاح شده در قلب استانبول و حتی ترکیه، شهربازی ویالند به‌حساب می‌آید. این مجموعه شگفت‌انگیز شامل یک هتل، دریاچه، سرزمین ماجراجویی، شهربازی مهیج و یک مرکز خرید می‌شود که دقیقا همه شگفتی‌های یک سفر باکیفیت در یک مکان و لوکیشن جمع شده‌اند. مردم محلی از شهربازی ویالند استقبال بسیاری می‌کنند و همگی در انتظار افتتاح آن بودند. دلیل این موضوع نیز بسیار واضح است؛ آن‌ها شاهد اولین و تنها پارک تفریحی موجود در کشور خود هستند و طراحی سازه آن نیز توانسته بر این استقبال پرشور اثر بگذارد. تصمیم بر این گرفته شد که پارک موضوعی در بخش اروپایی استانبول ایجاد شود و آن را بر روی دامنه تپه‌ای احداث کردند که می‌تواند به خوبی تمامی بخش‌های خود را به گردشگران و مراجعه‌ کنندگان ارائه دهد.
در ابتدای امر نام این مرکز تفریحی را ویالند گذاشتند که این موضوع به ماه می 2013 باز می‌گردد؛ اما زمانی که مالک مجموعه تغییر پیدا کرد، نام اسفانبول بر روی آن گذاشته شد و این موضوع در سال 2016 رخ داد. شهربازی ویالند از هر نظر قابل مقایسه با شهربازی‌های اروپایی است و تم بی‌نظیر و خلاقانه یا جاذبه‌هایی که در آن وجود دارند می‌توانند با بهترین شهربازی‌ها رقابت کنند. یکی از خارق‌العاده‌ترین موضوعات در خصوص پارک تفریحی این است که می‌توانید سبک عثمانی را در طراحی پارک شاهد باشید. یکی از شبیه‌سازی‌های بسیار جذاب که می‌تواند شما را به وجد آورد، Fatih’in Rüyasi است. در این قسمت شما سوار بر قایقی می‌شوید و دقیقا در وسط فتح استانبول در سال 1453 قرار می‌گیرید. در کنار این موضوع، انیمیشن کینگ کنگ نیز وجود دارد که می‌تواند صحنه‌ای خارق‌العاده را ایجاد کند.

آشنایی با شهربازی ویالند

بخش های مختلف شهربازی ویالند

بدون شک یکی از شهربازی‌های کاملا مجهز که شما هر چیزی را می‌توانید به راحتی در آن به دست آورید، شهربازی ویالند استانبول است. تنوع و تعدد در این شهربازی بی‌همتا بوده و می‌توانید از تمامی بخش‌های موجود بهره ببرید. قسمت‌های مخصوص سرگرمی و بازی‌های مهیج مخصوص بزرگسالان و کودکان، انواع نمایشگاه‌ها و هنرهای نمایشی، مرکز خرید مجهز با تعداد بالایی از بازارهای محلی و فروشگاه‌های برند و... از مهم‌ترین بخش‌های موجود در شهربازی ویالند هستند. شما می‌توانید برای کودکان یا عزیزان خود یادگاری‌های باارزشی خریداری کنید و به آن‌ها تقدیم نمایید. بخش‌های دیگری در این مرکز وجود دارند که می‌توانند شما را درگیر خود کنند و روزی خاص و سفری متفاوت را ارمغان آورند. در ادامه به دیگر قسمت‌های شهربازی ویالند می‌پردازیم.

ترن هوایی نفس گیر (Nefekesen)

ترن هوایی نفس گیر یکی از بهترین و شاید تنها ترن هوایی بسیار دلهره‌آور موجود در ترکیه باشد که می‌تواند قلب شما را به تپش بسیار و نفس‌ زدن‌های شما را بیشتر کند. شما تنها 40 ثانیه سوار بر ترن هوایی هستید اما در این 4 ثانیه می‌توانید به سر حد اعلاء برسید و آدرنالین در شما به بالاترین مقدار برسد. شاید با خود فکر کنید که 40 ثانیه بسیار کم است؛ اما زمانی که سوار بر ترن هوایی نفس گیر شوید، آرزوی پایان یافتن این زمان را دارید؛ اما در این زمان به ظاهر کوتاه می‌توانید چشم‌اندازی زیبا را شاهد باشید و طراحی و چیدمان اطراف می‌تواند آرامشی برای شما باشد. همین چشم‌نوازی اطراف و هیجان موجود باعث شده تا با بهترین ترن هوایی ترکیه روبه‌رو باشید.

ترن هوایی نفس گیر (Nefekesen)

کاوشگران کوچک (Minik Kaşifler)

جای انکار و چشم‌پوشی نیست که کاوشگران کوچک الهام گرفته از کتاب دنیای کوچک نیست. در این بخش از شهربازی ویالند می‌توانید با فرهنگ‌های مختلف مردمان هر شهر و کشور در جهان آشنا شوید. بخشی بسیار منحصربه‌فرد که توانسته یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های شهربازی باشد. در این بخش سوار بر قایقی می‌شوید و در مسیر حرکت خود با کودکان متحرک روبه‌رو می‌گردید که در حال آواز خواندن هستند و با اجرای رقص و موسیقی شما را سرگرم می‌کنند و فرهنگ‌های مختلف را به شما نشان می‌دهند.

بازی رویای فاتح (Fatihin Rüyasi)

فتح کردن استانبول آن هم در این زمان می‌تواند بسیار عجیب اما هیجان‌انگیز باشد. در بازی رویای فاتح شما به سال 1453 می‌روید و سوار بر قایقی بزرگ و عظیم به سمت فتح کردن شهر روانه می‌شوید. در این بخش شما سوار بر قایق‌های 16 نفره، با استفاده از صحنه‌های پیش‌رو می‌توانید به خوبی در جریان فتح استانبول قرار بگیرید. این بازی به‌قدری مهیج است که شما را به سمت بالا رفتن تپش قلب هدایت می‌کند.

وایکینگ (Viking)

اگر تمایل دارید تا به بزرگ‌ترین مسیر آبی اسفانبول سر بزنید و هیجانی خاص را تجربه کنید، باید به وایکینگ مراجعه نمایید. در این بخش از شهربازی می‌توانید با دیزاین وایکینگ نیز روبه‌رو باشید؛ یعنی می‌توانید قایق آن‌ها که در دریاچه وجود دارد یا مجسمه‌هایی از افراد را ببینید که توانسته شرایط آن زمان را به خوبی تصویرسازی کند. در بخش وایکینگ باید منتظر خیس شدن و آبی بازی باشید. شما سوار بر قایق، از یک نوار نقاله بالا می‌روید و سپس بعد از چرخیدن، به سمت پایین هدایت می‌شوید و در آب می‌افتید.

پرندگان خشمگین و سفر جذاب (Angry Birds Çilgin Yolculuk)

بدون شک بازی پرندگان خشمگین را امتحان کرده‌اید. در شهربازی ویالند نیز به دنیای این پرندگان ورود پیدا می‌کنید و وارد ماجراجویی شبیه‌سازی شده 4 بعدی می‌شوید. داستانی که در این بخش از شهربازی در حال وقوع است، شامل پادشاه خوک‌ها می‌شود که به لانه پرندگان خشمگین رفته و تخم‌های آن‌ها را دزدیده است. در این میان شما شاهد تعقیب و گریزی جانانه بین پرندگان خشمگین و پادشاه خواهید بود. در این قسمت از شهربازی به شما عینک‌های سه بعدی می‌دهند تا بتوانید به خوبی وارد ماجرا شوید و شبیه‌سازی به طور عالی شکل بگیرد. در بخش پرندگان خشمگین از 25 وسیله نقلیه مختلف استفاده شده تا با استفاده از آن‌ها بتوانند به خوبی این شبیه‌سازی را ایجاد و برای شما تمامی شرایط را فراهم آورند. 

پرندگان خشمگین و سفر جذاب (Angry Birds Çilgin Yolculuk)

جنگل استانبول (Jungle Istanbul)

در میان آن همه هیاهو و هیجان، جنگل استانبول می‌تواند شما را به سمت آرامش سوق دهد. در جنگل استانبول می‌توانید با 400 گونه مختلف از جانوران دریایی، پرندگان، خزندگان و پستانداران روبه‌رو شوید. قسمت جذاب این جنگل آن است که بسیاری از موجودات موجود در جنگل در حال انقراض هستند و گونه‌های نادر و کمیاب در آن به‌چشم می‌خورد. تماشای این حیوانات سبب می‌شود تا بتوانید از زیبایی‌های خلقت به وجد آیید.

اتاق جادو

در اتاق جادو شهربازی ویالند نباید به سن‌وسال توجه داشته باشید. در این بخش از شهربازی همه چیز در عجیب‌ترین حالت ممکن قرار دارد که می‌توانید تصاویری تعجب ‌برانگیز را شاهد باشید. در بخشی، خود را کشیده و لاغر و در بخشی دیگر خود را آدمی کوتوله و چاق می‌بینید. خطای دید به‌کار رفته در اتاق جادو شهربازی از تکنولوژی پیشرفته‌ای بهره برده است که می‌تواند به خوبی این خطا را ایجاد کند. از این تکنولوژی در فیلم ارباب حلقه‌ها نیز استفاده شده و گوندالف برای آنکه قد بلندتر دیده شود از خطای دید استفاده کرده است.

قطار سریع السیر (Death Train)

قطار سریع‌ السیر از آن دست بازی‌های مهیج به‌حساب می‌آید که هر کسی جرات تجربه آن را ندارد. در واقع این قطار شما با به ارتفاعی بسیار زیاد می‌برد و سپس با سرعت به سمت زمین حرکت می‌کند. مسیری که قطار روی آن قرار دارد صاف نیست و گاهی شامل مارپیچ نیز می‌شود.

قطار سریع السیر (Death Train)

سافاری تونل (Safari Tüneli)

سافاری تونل، بازی‌ هیجان‌انگیز و دلهره‌آوری که شما را به وجد می‌آورد و هوش را از سر شما می‌برد. تصور آن را کنید که سوار بر قایقی هستند و با سرعت به سمت تونلی تاریک هدایت می‌شوید. پس از حضور پیدا کردن در تونل، علاوه‌بر سرعت بالا و تاریکی، با چیزهای وحشتناک و دلهره‌آور نیز روبه‌رو خواهید شد. در این شرایط است که تپش قلب شما به بالاترین حد خود می‌رسد و شاهد هیجانی وصف نشدنی در خود خواهید بود.

اسرار استانبول

در بخش اسرار استانبول می‌توانید مرزهای زمان و مکان را جابه‌جا کنید و به زمان‌های دور سفر نمایید. در این بخش، سربازهای عثمانی را خواهید دید که به پشت دیوارهای شهر رسیده‌اند و سلطان احمد نیز خود را به دروازه‌های شهر رسانده تا در برابر دشمن اقتدار و دلاوری نشان دهد. پس از گذشت زمانی کوتاه، شهر به دست حاکم قدرتمند عثمانی می‌افتد و استانبول دفتر جدیدی را آغاز می‌کند. این تمام ماجرایی است که به صورت کاملا زنده در بخش اسرار استانبول شهربازی وجود دارد تا بتوانید یک ماجراجویی خاص را پشت سر بگذارید.

هتل شهربازی ویالند

در کنار پارک می‌توانید شاهد هتل شهربازی ویالند باشید که می‌تواند اقامتی عالی را برای شما فراهم آورد. هتل " Isfanbul Holiday Home & Suites" با اتاق‌های باکیفیت و مجهز در متراژهای مختلف، می‌تواند بهترین انتخاب باشد. فاصله کم این هتل تا پارک موضوعی، مرکز خرید و موزه رحمی کوچ باعث شده تا بتوانید در زمان کوتاه نیازات خود را رفع کنید. امکاناتی که در هتل شهربازی در انتظار شما قرار دارد شامل صبحانه رایگان، پارکینگ و... می‌شوند.

هتل شهربازی ویالند

جاذبه های دیدنی نزدیک شهربازی ویالند استانبول

با توجه به آنکه شهربازی ویالند جزو آن دست از شهربازی‌های معروف در استانبول و ترکیه است، جاذبه‌های دیدنی و تاریخی بسیاری در کنار یا نزدیکی آن وجود دارد که گردشگران می‌توانند به سادگی از تعداد بسیاری از آن‌ها دیدن نمایند. اگر بخواهید در کنار لذت بردن از شهربازی ویالند به جاذبه‌های دیدنی بسیاری دسترسی داشته باشید باید مسجد Ebu Eyyup El Ensari، کافه پیر لوتی، آب انبار روم باستان (یریباتان)، پارک گلهنه، مسجد آیا صوفیه، فاتح و سلطان احمد را در لیست خود قرار دهید. با طی کردن تنها چند دقیقه می‌توانید خود را به جاذبه‌های دیدنی مذکور برسانید.

جاذبه های دیدنی نزدیک شهربازی ویالند استانبول

اقدامات مهم قابل اجرا در شهربازی ویالند

شهربازی ویالند همانند دیزنی‌لند طراحی شده و می‌تواند محیطی مهیج برای کودکان و حتی بزرگسالان باشد. شما می‌توانید ساعت‌ها بدون نگرانی در این مجموعه وقت بگذرانید و خاطره‌سازی کنید. شرایط برای لذت بردن همه افراد در تمامی سنین وجود دارد و هیچ محدودیتی نمی‌تواند جلو لذت بردن شما را بگیرد. بازی‌های هوازی و آبی موجود در شهربازی باعث می‌شود تا تنی به آب زنید و انرژی بگیرید یا نمایش‌های تئاتر می‌توانند به دیدگان شما نور بخشند. رستوران‌های مختلفی در شهربازی وجود دارد که بدون نگرانی می‌توانید به تفریح بپردازید و در ادامه شکم‌گردی کنید.
سالن‌های موجود در شهربازی هم روباز و هم سربسته هستند که با توجه به شرایط می‌توانید هر یک را انتخاب کنید. برای مثال سالن بیلیارد در محیط بسته قرار دارد و سالن بولینگ در فضای باز خدمت‌رسانی می‌کند. عاشقان خرید نیز می‌توانند در شهربازی ویالند نهایت لذت را ببرند و خریدی لوکس داشته باشند. در مرکز خرید دیزاینر اوت لت اسفانبول 200 مغازه مختلف وجود دارد تا بتوانید تمامی نیازات خود را رفع کنید و خریدی ایده‌آل داشته باشید.

اقدامات مهم قابل اجرا در شهربازی ویالند

نکات مهم قبل از حضور در شهربازی ویالند

یکی از نکات مهم قبل از حضور پیدا کردن در شهربازی ویالند این است که سعی کنید یک روز کامل را در آنجا باشید تا به خوبی از تمامی قسمت‌های پارک لذت ببرید.
•    اگر تمایل دارید تا یک الی دو بار دیگر به شهربازی مراجعه کنید بهتر است که از کارت‌های چند ورودی بهره ببرید.
•    قیمت کارت در هر بازه زمانی مختلف است و بسته به زمان حضور شما در فصل و ماه مربوطه دارد.
‌    استفاده از کافه‌ها و رستوران‌های موجود در شهربازی می‌توانند تجربه تکرارنشدنی و خاصی باشند که باعث می‌شوند تا از طعم‌های بی‌نظیر ترکی لذت ببرید.
•    به همراه داشتن کارت شناسایی هم برای خود و هم برای فرزندان از واجبات است.
•    کودکان بالای 3 سال برای ورود نیاز به تهیه بلیط دارند.

نکات مهم قبل از حضور در شهربازی ویالند

چگونگی دسترسی به شهربازی ویالند

برای آنکه بتوانید خود را به شهربازی ویالند استانبول برسانید باید به منطقه یشیل پینار مراجعه کنید. شهربازی در این منطقه قرار دارد و دقیقا در مجاورت منطقه ایوپ، در سمت اروپایی استانبول قرار گرفته است. شهربازی تقریبا در مرکز شهر خودنمایی می‌کند و در یکی از مناطق توریستی واقع است. برای آنکه بتوانید خود را به شهربازی برسانید می‌توانید از تمامی وسایل عمومی نظیر اتوبوس، قطار، تاکسی و... بهره ببرید.

چگونگی دسترسی به شهربازی ویالند

سخن پایانی

شهربازی از آن دست سرگرمی‌هایی به‌حساب می‌‌آید که همه افراد با هر سن‌وسالی تمایل به حضور در آن را دارند و می‌توانند ساعت‌ها لذت ببرند. شهربازی ویالند با طراحی خاص و تجهیزات بسیار باکیفیت و متعدد توانسته یکی از بهترین‌ها باشد و می‌تواند با شهربازی‌های اروپایی رقابت کند. در این مجموعه شما تنها با وسایل بازی روبه‌رو نیستید؛ وجود سالن‌های مختلف، رستوران، مرکز خرید، نمایشگاه‌های متعدد، برگزاری تئاتر و... مواردی هستند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید و خاطره‌سازی کنید. شهربازی ویالند همانند دیزنی‌لند طراحی شده و در طراحی آن می‌توانید سبک عثمانی را شاهد باشید. ترن هوایی نفس گیر که در شهربازی وجود دارد، بهترین و دلهره‌آورترین ترن هوایی موجود در ترکیه به‌حساب می‌آید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها